Beste mensen

Allerlei zaken die je wil delen met de leden
Gebruikersavatar
Skippy
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2018 17:46
Locatie: Nederland

Beste mensen

Bericht door Skippy »

Mijn nickname is Skippy en ben te hulp geroepen om jullie overleden forum weer werkend te krijgen.
En het forum draait weer met nog wat kleine foutjes waar ik nog mee bezig ben.

Ik ben één van de beheerders van het gratis Belgische computer hulpforum http://www.pctuts.be
Ik moet hier wel verklappen dat ik de enige Hollander ben in dit Belgische team.

Ik heb mijzelf admin / beheerder moeten maken op "De Kopsmering" om de rechten te hebben mijn werk hier te doen.

Even kort samengevat met wat simpele woorden: Jullie forum draaide onder versie 2.0 uit 2004 en dat werkte niet meer samen met de software van de hosting webserver anno 2018.
Ik heb dus wat updates gedaan en alles uitgetest op mijn pc / server thuis.
Eerst naar versie 3.0 en toen dat goed was gegaan naar versie 3.1 en nu draait het forum op laatste versie 3.2.5 dat 22 december 2018 is vrijgegeven.
Het probleem dat was ontstaan was te vergelijken met een programma geschreven voor Windows 95 dat het niet meer doet op Windows 10.
Komt ook nog bij dat ik veel programmeerkennis heb, maar weinig ervaring met de forumsoftware phpBB dat jullie gebruiken.
Vergelijk dit een beetje met een auto, daar zit een stuur en een gaspedaal in om te kunnen rijden en er zit bij beiden een motorblok in.
Maar als je een Fiat motorkap open maakt of een BMW, ziet het er totaal anders uit. Heb je nog nooit aan een BMW gesleuteld zal je even achter de oren krabben en deels het wiel moeten uitvinden ondanks je een ervaren monteur bent.
Zo werkt het bij mij ook. Veel programma's werken in principe hetzelfde en het resultaat ik ook hetzelfde, maar het ziet er allemaal anders uit en alles is op een andere plaats te vinden in de scripting code.

Misschien mag ik door mijn gratis hulp een klein beetje reclame maken voor ons helpforum, heeft u eens een computerprobleem of smartphone probleem. Probeer het eens op http://www.pctuts.be
Gebruikersavatar
Skippy
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2018 17:46
Locatie: Nederland

Re: Beste mensen

Bericht door Skippy »

Test voor het direct plaatsen van filmpjes op het forum :)




Gebruikersavatar
Chris.vdh
Site Admin
Berichten: 143
Lid geworden op: 25 mar 2006 14:47
Locatie: Retie

Re: Beste mensen

Bericht door Chris.vdh »

Schitterend gedaan Carl, ik dacht eerst dat jouw profiel als "Hollander" fake was maar nu je zelf uit de kast gekomen bent ... we nemen dat er graag bij . Fantastisch wat je allemaal gedaan hebt, we zijn je eeuwig + 3 dagen dankbaar en als je eens in de buurt van Mol of Retie bent geef dan een seintje, we willen graag iets terug doen . We zullen al eens beginnen met een donatie aan PCTUTS ... Hopelijk blijf je nog een tijdje "standby" .
Mvrgr
Chris
Gebruikersavatar
Skippy
Site Admin
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2018 17:46
Locatie: Nederland

Facebook

Bericht door Skippy »

Ik kon het niet laten !!

Rechtsboven op het forum zie je het Facebook pictogram staan, als je hier op klikt ga je naar jullie Facebookpagnina.
Of met rechtermuisklik en dan koppeling in een nieuw tabblad openen.

Leek mij wel een leuke toevoeging aan het forum.
Plaats reactie

Last 10 Members Who Visited This Topic

Gebruikersavatar Chris.vdh (12), Gebruikersavatar Benny.G (1), Gebruikersavatar Skippy (80), Gebruikersavatar kris.w (4), Jos.Bammens (1), Gebruikersavatar Eddy Bergmans (1), Gebruikersavatar Gunter.J (2), Gebruikersavatar bert.s (1), Gebruikersavatar peter.gomme (2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast