Oud ijzer rit: 9 maart

Gebruikersavatar
kris.w
Site Admin
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 feb 2006 20:00
Locatie: Lommel

Oud ijzer rit: 9 maart

Bericht door kris.w »

De eerste rit van 2008 zal gereden worden op 9 maart. Wieter zal, zoals vorig jaar, weer een "oud ijzer rit" in elkaar steken.

Meer info volgt later, maar inschrijven kan al.
alois.g

Bericht door alois.g »

Ik krijg juist in de gaten dat op 9 maart Moto Retro Leuven doorgaat.

Is het misschien een goed idee om daar met de Oud Ijzerrit eens naartoe te snorren ?

Er wordt wel inkom gevraagd...

Kijk maar eens op de site .
http://www.motoretrowieze.be/
Laten we er van uit gaan dat geen reactie een positieve reactie is. Dus laat het weten als je dit geen goed idee vindt.
Ik zoek intussen uit hoeveel de inkom en de parking kost en of de parking bewaakt wordt.
alois.g

Bericht door alois.g »

Ik heb intussen info gekregen :

Geachte Heer Geypen,
beste motorliefhebber,

De parking is voor motorrijders gratis en die wordt uitgebaat door de Brabanthal zelf. Zij voorzien geen extra bewaking.
Je legt dus het best de motors aan de ketting. Doordat de parking deel uitmaakt van het evenement (en niet afgelegen is) is er een vrij grote sociale controle door het publiek zelf.

De Inkom is 8 euro en je vindt op de website een kortingsbon van 1 euro per persoon; dan komt de ingang dus neer op 7 euro.

Ik heb er geen idee van welke restaurants in de buurt zijn maar centrum Leuven zelf ligt op 10 minuutjes wat voor motorrijders geen probleem vormt. Wij hebben onze eigen catering met de gebruikelijke broodjes, hamburgers, worsten, friet, enz..

Met motosportieve groeten uit Leuven!

Yves Demanet - organisatie

Ik zal de kortingsbonnen in veelvoud afdrukken zodat we voor 7 € binnen zijn.
Wie een kettingslot heeft kan dat best meenemen en gebruiken, je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Eddy Bergmans
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:23

Bericht door Eddy Bergmans »

Hello Wieter (collega in W'lo :wink: )

Ik ben absoluut nieuw in heel het motoren gebeuren! (vorig jaar pas eentje gekocht 8) ) zeker het rijden in groep is geheel nieuw voor mij.

Vraagje, waar en om hoe laat komt de groep samen?
Zijn er speciale spelregels waar ik rekening mee moet houden, plaats in de groep etc. Bij wie kan ik mij zondag het beste melden?

Alé, ge hebt al meteen ne hoop last met mij.

Ik hoor of zie het wel.

Alvast bedankt :wink:
alois.g

Bericht door alois.g »

Welkom Eddy,

Zaterdag gaan we de rit voorrijden, normaal komt dan zondag of maandag alle verdere info op het forum.

Ik kan alvast vertellen dat we om 9:30 zullen vertrekken op de parking van Transportbedrijf Gheys, achter de Guy zijn kroeg. Oppassen op het nieuwe fietspad net voor de parking !

Nieuwelingen rijden best vooraan in de groep. We rijden in baksteenformatie (=schuin achter en niet naast elkaar) en zorgen dat we onze achterligger in onze spiegel kunnen zien en wijken zo weinig mogelijk af van onze lijn. We sjezen ook niet door elk rood of oranje licht, er wordt gewacht op achterblijvers. We houden ons ook aan de toegelaten snelheid. We vertrekken met een volle tank.

Neus ook eens rond op het forum, er is veel info aanwezig.
Pak een goed slot mee, de parking is onbewaakt !
Op tijd gaan slapen draagt ook bij tot een rustige rit :wink:
Gebruikersavatar
Eddy Bergmans
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:23

Bericht door Eddy Bergmans »

alois.g schreef:Welkom Eddy,

Zaterdag gaan we de rit voorrijden, normaal komt dan zondag of maandag alle verdere info op het forum.

Ik kan alvast vertellen dat we om 9:30 zullen vertrekken op de parking van Transportbedrijf Gheys, achter de Guy zijn kroeg. Oppassen op het nieuwe fietspad net voor de parking !

Nieuwelingen rijden best vooraan in de groep. We rijden in baksteenformatie (=schuin achter en niet naast elkaar) en zorgen dat we onze achterligger in onze spiegel kunnen zien en wijken zo weinig mogelijk af van onze lijn. We sjezen ook niet door elk rood of oranje licht, er wordt gewacht op achterblijvers. We houden ons ook aan de toegelaten snelheid. We vertrekken met een volle tank.

Neus ook eens rond op het forum, er is veel info aanwezig.
Pak een goed slot mee, de parking is onbewaakt !
Op tijd gaan slapen draagt ook bij tot een rustige rit :wink:
Thanks Wieter... ik zal er zijn zondag.........en..........ik zal me geheel onthouden van zaterdag op zondag.......en op tijd gaan slapen......amaai da zijn precies allemaal sportmannen......... :roll:
alois.g

Bericht door alois.g »

Oud Ijzer vrienden,

Bij droog weer vertrekken we om half 10 met een volle tank achter de kroeg. In de voormiddag hebben we 2 stops voorzien : 1 in Zammel en 1 net buiten Aarschot. Middageten doen we ter plaatse. In de namiddag stoppen we voor een drankje in de Borderline Diest.

Voor het praktisch gemak zal de inkom van de ritbijdrage betaald worden, het middageten regelt elk voor zichzelf ter plaatse.

De ritbijdrage zal bijgevolg naar beneden aangepast worden, ik denk aan 10 of 15€ voor de leden. De stop bij Aarschot biedt de gelegenheid voor een bord verse soep.

De parking is overzichtelijk maar neem toch maar een goed kettingslot mee.
Ronny Pauwels heeft laten weten dat hij meerijdt (als 't niet regent).
Bij regen kan nog gegaan worden voor een "ijsberenrit" met extra stops maar als het giet blijven we thuis.
Hopen op goed weer dus.
Tot zondag
Bijlagen
route
route
Kopie van route leuven.gif (269.12 KiB) 9143 keer bekeken
oud ijzer rit.xls
route
(18.5 KiB) 419 keer gedownload
alois.g

Bericht door alois.g »

Als 't giet, rij ik met de auto, ik kan nog 5 man meenemen maar ik hoop dat het niet nodig is. Het vertrek zal dan wel wat later zijn.
Wie dan meewil mag mij bellen rond half 10 : 0486 856139
alois.g

Bericht door alois.g »

Dag kopsmeerders en kopsmeerderinnen,

't wordt erop of eronder : we halen zondag max 9 graden, krijgen in de voormiddag in elk geval een beetje nattigheid en in de namiddag misschien nog eens.

We hebben geen restaurant gereserveerd, we moeten dus nergens op een welbepaald uur aankomen. Dit geeft ons de vrijheid om te stoppen en een pint te pakken als onze buitenkant nat wordt.

Als het pijpenstelen regent heeft het natuurlijk allemaal geen zin, maar mijne ouwe Jawa heeft al wel meer nattigheid gekregen, voor een drupke blijft die niet thuis.

Als de rit afgelast wordt, verneem je dat zaterdagavond op 't forum.
alois.g

Bericht door alois.g »

Dag kopsmeerders,

De voorspellingen blijven slecht, regen in de GANSE voormiddag (check "buienradar") en buien in de namiddag.

De rit wordt afgelast. :cry:

Maar ik rij wel met de auto, voorlopig heb ik Peter Gommé en Raf Cox als passagiers, er kunnen er nog 3 bij. Ik kom iedereen thuis oppikken tussen half 10 en half 11. Graag een belletje op 011 551290 of 0486 856139

De Guy laat weten dat de kroeg vanaf 16 u open is. 8)


Laatst omhoog gehaald door Jan Knevels op 02 mei 2024 18:40.
Plaats reactie

Last 10 Members Who Visited This Topic

Gebruikersavatar Skippy (1)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten