Clubreglement 2012

Gebruikersavatar
kris.w
Site Admin
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 feb 2006 20:00
Locatie: Lommel

Clubreglement 2012

Bericht door kris.w »

Zie ook in bijlage het Clubreglement in Word formaat.

Bestuur
• Samengesteld uit 5 personen: Guy Cornelis, Peter Gommé, Alois Geypen, Bert Sevens en Lilane Van Asten.
• Zij zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse goede werking van de club.

Activiteiten
• Er wordt van maart tot en met oktober elke eerste zondag van de maand een motor rit georganiseerd.
• Eén maal per jaar staat er een motor weekend op het programma. Sinds 2006 is dit een 3-daags weekend. We vertrekken zaterdag ’s morgens en komen maandag avond terug.
• Doop rit = september rit : Na deze rit worden de nieuwelingen gedoopt. Niet te missen dus, zeker niet voor de nieuwelingen!
• Op het einde van ’t seizoen, in november, gaan we uit de bol op onze jaarlijkse leden fuif. Indien de kas het toelaat is dit volledig gratis.
• Ook voor de winterperiode staan een aantal activiteiten op het programma. (Wandeling, bowling, Karting, Paintbal, Zetten, Brouwerijbezoek, …)


Actieve Leden
• Actieve leden zijn in het bezit van een betrouwbare en veilige moto. Zij engageren zich om regelmatig mee te rijden. Bovendien moeten zij over de nodige rijvaardigheid beschikken om op een veilige manier mee in groepsverband te kunnen rijden.
• Leden die zonder aanvaardbare reden een heel jaar geen enkele rit meerijden, kunnen niet langer actief lid blijven!
• Maximum aantal actieve leden is gelimiteerd op 40.
• Partners van actieve leden kunnen te allen tijde actief lid worden zonder wachten, zelfs indien het maximum aantal leden overschreden wordt. Ze moeten uiteraard wel aan de voorwaarden voldoen om actief lid te worden.
• Een wachtlijst is bestaande. Kandidaten kunnen hun gegevens doorgeven aan het bestuur om hier aan toegevoegd te worden.
• Het is natuurlijk onmogelijk dat iedereen alle ritten kan meerijden, maar we verwachten toch een zeker engagement van ieder lid. Het heeft immers weinig zin om lid te zijn en vervolgens geen enkele rit mee te rijden!
• Mogen zich ook engageren om een rit uit te stippelen en te organiseren. Graag zelfs! Goesting? Contacteer het bestuur…..Er wordt een vergoeding van 25€ voorzien voor gebeurlijke onkosten van het voorbereiden.

Steunende leden
• Vanaf 2006 werd de mogelijkheid ingevoerd om “Steunend Lid” te worden.
Een steunend lid is iemand die lid wil worden of blijven, maar niet aan de voorwaarden van een actief lid voldoet.
• Mogen aan alle activiteiten deelnemen behalve aan motorritten, tenzij als duo-zitter.
• Enkel partners of ontslagnemende leden komen in aanmerking om steunend lid te worden.

Nieuwe leden
• Worden pas ingeschreven na betaling van ’t lidgeld.
• Zullen pas als lid aanvaard worden na het meerijden van enkele ritten, nadat duidelijk blijkt dat ze in de Kopsmering kunnen functioneren.
• Pas na het volharden van de doop worden ze definitief als lid ingeschreven en krijgen ze een badge cadeau.

Het bestuur behoudt het recht om personen te aanvaarden en te ontslaan uit de club!


Forum
• In 2006 werd een website gemaakt met Forum:
http://www.kopsmering.be/forum/
• Alle leden, zowel actieve als steunende leden, kunnen zich inschrijven op dit forum en er bijgevolg gebruik van maken.
• Alle mededelingen van het bestuur gebeuren via dit forum.
• Alle inschrijvingen op activiteiten gebeuren bij voorkeur via het forum. Iedereen kan op ieder moment de status volgen.

Communicatie
• Alle informatie betreffende de activiteiten worden via het Kopsmeer forum bekend gemaakt. Optioneel wordt er nog een mail met verwijzing naar het forum rondgestuurd. Zij die het wensen, worden per uitzondering telefonisch of via SMS geïnformeerd over de komende activiteiten.

Lidgeld
• Is vastgesteld op 50 EUR per jaar voor de actieve leden en 25 EUR per jaar voor de steunende leden, te betalen voor 15 december op rekeningnummer: 335-4222476-15 op naam van De Kopsmering.

• Per rit wordt er 10 EUR voor een actief lid en 5 EUR voor een steunend lid bijgelegd van de clubkas, enkel indien er een volledige rit meegereden wordt. Dit is tot en met de laatste stop! (Dit op voorwaarde dat de kas dit kan blijven spijzen!)

• Voor een normale rit moet er dan volgende uitgelegd worden door de leden:
• 20 EUR voor actieve leden
• 25 EUR voor steunende leden
• 30 EUR voor niet-leden (duo-zitters)
(Deze prijzen kunnen lichtjes variëren, afhankelijk van het aantal stops en de prijs van de lunch)
• Wie maar een halve rit meerijdt (= tot en met de eerste stop) legt 5 EUR uit.

Clubritten
• Zijn alleen bedoeld voor actieve leden en een eventuele passagier.
• Iedereen respecteert de geldende verkeers- en club reglementen.
• Voor elke rit zal er een “rit-kapitein” aangeduid worden. Dit zal meestal, maar niet noodzakelijk, de persoon zijn die de rit uitgestippeld heeft.
• Elke rit wordt op voorhand uitgestippeld. Het parcours wordt verkend, idealiter op voorhand gereden met de moto! Stopplaatsen worden bepaald in functie van het aantal motards. (Parking, zitplaatsen, menu, …)
• Mogelijk worden een aantal lunch menu’s op voorhand bepaald. Bij de eerste stop moet dan iedereen zijn keuze maken.
• De bestemming met plaats en uur van vertrek van de volgende rit zal tijdig meegedeeld worden via het forum.
• Ten laatste 8 dagen (zaterdag) voor de rit verwachten we van iedereen een antwoord! Ook graag een berichtje als je niet meerijdt!
• De initiatiefnemer die een rit uitstippelt zoals hiervoor beschreven krijgt daarvoor een tegemoetkoming van 25 EUR, die hij vrij kan besteden met eventuele helpers.
• Iedereen graag op tijd voor het vertrek!
• Iedereen vertrekt met een volle tank.
• Probeer je moto bij de stops op een ‘fatsoenlijke’ manier te parkeren.
• Bij de eerste stop legt iedereen hetzelfde bedrag uit om een potje te maken om alle onkosten van die dag te vergoeden. Niet-leden (duozitters) leggen 10 EUR meer uit. Steunende leden leggen 5 EUR meer uit. De Kas legt immers voor elk actief- en steunend lid respectievelijk 10 en 5 EUR per rit uit in de pot!
(Afhankelijk van het aantal stops en de menu ’s middags schommelt dit rond de 25 à 35 EUR.)
• Het is de bedoeling bij een rit dat de kassier van dienst tussen de 0 en 5 EUR per persoon overschot heeft in de pot. Op deze manier blijft onze kas (hopelijk) in evenwicht.

Veiligheid op de baan
• In de eerste plaats de verkeersreglementen respecteren.
• Neem nooit risico’s. Zelfs geen berekende!
• Zij die zich minder zeker voelen rijden best vooraan in de groep.
• Afstanden respecteren. We gaan niet tekort op elkaar rijden, maar we laten ook geen gaten. Een hulpmiddel hierbij is dat je je voorganger zijn gezicht moet kunnen zien in zijn spiegel. Ook proberen ervoor te zorgen dat er geen auto kan tussenwringen.
• Baksteen formatie aanhouden. Wanneer iedereen goed blijft volgen en geen gaten laat is er geen reden om deze formatie te breken.
• De kopman wacht tot iedereen klaar is om te vertrekken. Het vertrek na een stop zal 10 minuten op voorhand meegedeeld worden.
• Reflecterende vestjes
o De eerste van de groep en één of (afhankelijk van de grootte van de groep) twee motards in ’t midden van de groep zullen een geel vestje dragen. Deze laatste rijden telkens aan de linkerkant. Dus tegen de middellijn.
o De laatste van de groep zal een oranje reflecterend vestje dragen. Hij rijdt in ’t midden achteraan zodat iedereen hem kan zien in de spiegel. Iedereen, maar in ’t bijzonder degenen die een reflecterend vestje dragen houden de achterliggers in de gaten en vertragen wanneer zij niet volgen. Wanneer iedereen dit doet kunnen we in principe elkaar niet kwijt geraken.
• Iedereen met een vestje is in bezit van een route beschrijving. Of ten minste een aantal plaatsen op de kaart waar de groep terug samengesteld kan worden indien hij opgesplitst is.
• Proberen bij elk vertrek op dezelfde positie te starten.

• Bij panne:
a. Iedereen veilig aan de kant. Eventueel moet de groep verder rijden tot een geschikte parking plaats gevonden is.
b. Proberen te herstellen.
c. Indien de herstelling niet lukt of te lang duurt, rijdt de groep verder. De gedupeerde kan wachten op depanage of parkeert moto ergens en gaat mee verder als duozitter.

Clubhuis
• Gelukkig heeft de Guy een fantastische kroeg in zijne hof waar we voor een luttele prijs van 30 EUR, om de onkosten te dekken, gebruik van mogen maken.
• Bij voldoende belangstelling opent Guy zijn kroeg ’s avonds na een rit. Tenminste als hij zelf aanwezig is. Hiervoor wordt een bijdrage van 6€ per persoon gevraagd.
• Guy komt persoonlijk bij iedereen om de bijdrage in ontvangst te nemen. Van degenen die vroeger vertrekken wordt verwacht dat ze spontaan hun bijdrage aan Guy overhandigen.
• Guy heeft genoeg ervaring om in te schatten of er genoeg in de pot zit om de kosten te dekken. Indien dit overschreden wordt zal hier melding van gemaakt worden aan de dan nog aanwezigen. Er zal dan gevraagd worden aan degene die wil blijven nogmaals uit te leggen. Hoe lang dit kan duren, hangt af van hoelang de Guy zijn kroeg wil open houden .

Kledij
• Bij voldoende belangstelling kan alle kleding en badgen met het “Kopsmering” logo besteld worden voor het begin van een nieuw seizoen. Kiezen en passen kan o.a. tijdens het jaarlijkse clubfeest in november.

Party tent
• De kopsmering is in het bezit van een party tent van 8x5m.
• Ze wordt momenteel gestockeerd bij de Wieter.
• Wieter is verantwoordelijk voor het uitlenen en houdt een kalender bij voor de reserveringen.
• Prijs voor de verhuur is vastgesteld op 25 EUR voor leden van De Kopsmering en 50 EUR voor derden. Voor het bestuur is dit gratis.
• Verhuur aan derden gebeurt enkel via leden.
• Enkel leden kunnen de tent afhalen en terugbrengen bij Wieter en dragen de volledige verantwoordelijkheid.
• Datum en tijd van afhalen en terugbrengen gebeurt steeds in overleg met Wieter.
• De tent moet in DROGE en ONBESCHADIGDE staat teruggebracht worden.
• Eventuele schade aan de tent dient gemeld en vergoed te worden.
Bijlagen
Clubreglement 2012.doc
(94 KiB) 304 keer gedownload

Last 10 Members Who Visited This Topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten