Evaluatie 1 mei weekend in Daun .

Gebruikersavatar
Chris.vdh
Site Admin
Berichten: 143
Lid geworden op: 25 mar 2006 14:47
Locatie: Retie

Evaluatie 1 mei weekend in Daun .

Bericht door Chris.vdh »

Het weekendje in de Eifel was bijzonder leuk maar heeft achteraf toch nog voor enige commotie gezorgd . Wij hebben als bestuur daarom beslist om, in het belang van de ganse club, een duidelijk standpunt in te nemen hetgeen jullie in de bijlage kunnen lezen . Wij hopen uiteraard dat iedereen zich kan vinden in deze visie en dat hiermee de discussie voorlopig gesloten is . Reacties kunnen jullie ten allen tijde kwijt op dit Forum of, indien je kiest voor anonimiteit, kan het ook rechtstreeks naar iemand van het bestuur .
Bijlagen
Evaluatie van het 1 mei weekend 2015 van De Kopsmering.doc
(30.5 KiB) 297 keer gedownload
Gebruikersavatar
kris.w
Site Admin
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 feb 2006 20:00
Locatie: Lommel

Bericht door kris.w »

Beste bestuur, beste Kopsmeerders, beste vrienden,

Het is nooit mijn bedoeling geweest om te provoceren en wil ook zeker niet ten aanval gaan tegen de beslissingen van het Kopsmeer bestuur. Ik heb het grootste respect voor iedereen die actief een rol speelt binnen de Kopsmeer organisatie. En ik ga ervan uit dat jullie beseffen dat ik goed weet waarover ik spreek.

Maar ik zou toch graag mijn eigen bedenkingen ventileren. Het is niet dat ik me persoonlijk aangesproken voel (alhoewel ;-)), maar ik zal dan proberen te spreken in naam van het “allerkleinste deel van de deelnemersâ€
Gebruikersavatar
Chris.vdh
Site Admin
Berichten: 143
Lid geworden op: 25 mar 2006 14:47
Locatie: Retie

Bericht door Chris.vdh »

Beste vriendinnen en vrienden Kopsmeerders,
Ik wil ook nog even mijn persoonlijke mening kwijt over het 1 mei weekend en tegelijkertijd een paar kanttekeningen plaatsen bij de dingen die aangehaald werden in de diverse reacties tot nu toe . Dus : ik heb me in Daun erg goed geamuseerd, jammer genoeg laat ons winkeltje ons niet toe het ganse weekend mee te beleven (hopelijk lukt dat in de toekomst nog wel eens), toch vond ik het heel plezant . De talrijke opkomst bewijst trouwens inderdaad dat de formule met tent afgedaan heeft en dat we toch, na al die jaren, nog altijd een club zijn met een ziel .
In de eerste plaats zou ik willen verduidelijken wat een aantal mensen als "niet prettig" ervaren hebben : dit gaat enkel over het feit van het in twee groepen te rijden, dit heeft niets te maken met de al dan niet hoge snelheden die door een groep gehaald werden . Zelfs leden die met de "snelle jongens" meegereden zijn hebben achteraf gezegd dat ze het toch niet zo'n goed idee vonden .
Dat iemand zich "niet meer amuseert" bij een rit van de club vind ik persoonlijk een erg jammere uitspraak en wel om de reden dat we er, in het beste geval, 8 keer per jaar gezamenlijk op uit trekken . Als "amuseren" dan voor een aantal mensen een heel individuele aangelegenheid wordt waar is dan de groep nog voor nodig ... ? Er zijn nog ruim 350 dagen per jaar waarop ieder apart zijn ding kan doen, toch ?
In dit verband ben ik heel blij met de reacties van respectievelijk Heidi en Pjeir, die toch ook aangeven dat onze maandelijkse Kopsmeringrit bij voorkeur in zijn huidige vorm behouden blijft, als groep dus .
Bij het rijden in 2 of meer groepen zou ik graag volgende vraag beantwoord zien : WIE BEPAALT ER WIE IN WELKE GROEP MEE RIJDT ??? Stel dat blijkt dat iemand zijn kunnen overschat en toch met de "snelle" groep meerijdt maar op een of andere manier die groep ophoudt, gaat er dan iemand zeggen : "jij mag niet meer met ons mee, verhuis maar naar de andere groep " ? Of nog een andere situatie : er komen 's ochtends 12 mensen opdagen voor een rit, waarvan 10 "snelle jongens" en 2 cruisers (of misschien zelfs maar 1), gaan we dan die 1 of 2 cruisers verbannen en zeggen "rijden jullie maar alleen" ? Trouwens, het lijkt mij ook een heel moeilijke oefening om, als je met verschillende groepen op pad bent, 3 stops in te plannen waarbij iedereen tegelijkertijd aanwezig is !?!
Het zal ondertussen voor iedereen wel duidelijk zijn dat ik een absolute tegenstander ben van het rijden in 2 (of meerdere) groepen en ik zal mij daar ook altijd tegen blijven verzetten, en dat is ook niet gericht tegen bepaalde personen, dat is louter mijn persoonlijke overtuiging, voor mij is het "samen dingen doen" de enige bestaansreden van onze club .
Voor wat betreft de hoge snelheden die soms achter in de groep moeten gereden worden om de "gaten" dicht te rijden : ik denk dat er ondertussen technische hulpmiddelen bestaan waarvan we gebruik zullen moeten gaan maken in de toekomst, Johan en Bart hebben dat trouwens tijdens de rit van maart al gedaan en dat werkte perfect !
Zo, ik heb nu ook mijn persoonlijk ding gezegd, misschien komen er nog meer reacties en (nu spreek ik even als bestuurslid :)) we zullen het daar bij een volgende bestuursvergadering zeker nog uitgebreid over hebben .
Tot de 7de juni !
Plaats reactie

Last 10 Members Who Visited This Topic

Gebruikersavatar Chris.vdh (3)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten